O stire care daca nu ar fi definitorie pentru modul in care isi trateaza bancile clientii ar fi starnit hazul – aflam ca astazi la Bancpost nu se fac operatiuni la ghiseu din motiv ca…a picat sistemul informatic. Nu e rau, oricine poate gresi, orice sistem informatic poate pica din varii motive. Recent l-am auzit si pe Barack Obama intr-un interviu spunand ca nu e multumit de calitatea netului de la Casa Alba, ceea ce nu e chiar o lauda pentru sistemele IT care sunt instalate acolo dar parca nici o rusine daca te gandesti la securitatea IT in zona respectiva.

Un cetatean a publicat pe blogul sau o stire conform careia nu a putut efectua operatiuni la Bancpost pentru ca i s-a spus de catre un tele-operator ca a picat sistemul informatic si ca nu se stie cat mai dureaza remedierea defectiunii: „Ne cerem scuze, intr-adevar sistemul e cazut, nu puteti face nici operatiuni prin Internet Banking. Poate dupa ora 14, nu stiu sa va spun exact”. S-a facut ora 14.00, ora redactarii prezentului articol, si inca niciun semn ca defectiunea s-a remediat. E drept, este si marti, iar martea sunt cele trei ceasuri negre…peste ora la care te astepti ca o defectiune sa se remedieze…posibil ca pe la ora 17.00 sa ridice astia sistemul informatic din locul unde a picat.

Totusi, traim in Romania si aici orice greseala, departe de a fi recunoscuta si asumata, este transformata intr-un prilej de manipulare a opiniei publice. Dupa ce tele-operatorul bancii confirmase ca e vina lor si isi cerea scuze in acest sens, totusi, de undeva de la conducerea bancii s-a luat decizia sa nu fie confirmata varianta pe care a recunoscut-o amaratul ala de tele-operator: folosind tehnica dezinformarii, IRINA CIOLAC, purtatoarea de cuvant a Bancpost a declarat catre Hotnews: „Sistemul nu a picat ci s-au efectuat lucrari de imbunatatire a sistemului informatic. Aceste imbunatatiri au durat mai mult decat estimasem”.

Cum ar veni, in ’90 minerii nu au batut si omorat demonstrantii din Piata Universitatii ci au facut ordine si au plantat panselute. Sau, cum ar veni, toti plagiatorii lucrarilor de doctorat aflati acum in functii publice nu au copiat cuvant cu cuvant ce scrisesera altii inaintea lor, fara sa ii citeze, ci au imbunatatit ce scrisesera acestia.

Tentativa de dezinformare a Bancpost este cu atat mai penibila cu cat inainte de comunicatul purtatoarei de cuvant un angajat al bancii confirmase ca adevarul este altul.

Doua enigme si un indemn

Prima enigma: daca intr-un caz atat de banal Bancpost a ales sa dezinformeze publicul si deponentii lor, oare de cate ori aceasta banca nu a dezinformat opinia publica in alte situatii concrete – dobanda de referinta, comisioane pe care au uitat sa le specifice, conditii favorabile clientilor pe care uitau sa le aplice?

A doua enigma: daca tot si-au imbunatatit sistemul informatic, cum se face ca totusi acesta a picat? Orice imbunatatire aduce o perfectionare. Daca sistemul a picat, inseamna ca nu e imbunatatit, nu? Si, daca se lucra la imbunatatire in timp ce incercau deponentii sa plateasca ratele, inseamna ca sistemul era picat, nu imbunatatit, nu? Si daca lucrezi la perfectionarea sistemului informatic, atunci anunti si tu dinainte pe amaratii aia de clienti care asteapta sa va umfle buzunarele grase de functionari bancari si le spui sa vina maine, nu azi.

Indemn: baga-ti-ai banii la CEC, clientule Bancpost, sau refinanta-ti-ai creditul la alta banca!

Sursa foto: klass.ro

Share.

Despre Autor

Lasa un raspuns

1 × 4 =