La finalul anului 2016, guvernul de trista amintire al Romaniei a decis sa cumpere printr-o Hotarare de Guvern, noaptea, ca hotii, 4 fregate de la olandezi. Unii spun ca ar fi „corvete multi-rol” dar nu asta e important. Nu, nu costau nici 4 milioane, nici 40 de milioane, nici 400 de milioane de Euro. Costul acestor fregate/corvete si al serviciilor auxiliare (instructaj de folosire, antrenamente echipaj, munitii, etc.) ajungea la „modesta” suma de 1.6 miliarde de Euro. Cum ar veni, vreo 400 de milioane de Euro fregata. Care nu mai era nici fregata, la banii astia, si nici corveta ci…curveta!

Din istoria mitelor guvernamentale romanesti pentru accederea in anumite organizatii

Romania este cunoscuta ca o tara care isi cumpara accederea in anumite organizatii. Nu reusim sa ne calificam, asa ca suntem cunoscuti ca ne vindem. Si chiar usor. Adica scump pentru poporul roman, usor pentru cei care ne ofera statutul de membru.

NATO

In 2003, decembrie, Romania semna celebrul si infamul contract cu Bechtel. Valoarea acestuia era de 2.7 miliarde de Euro, iar autostrada Transilvania trebuia finalizata in 2012. Nu s-a contruit mare lucru, dar in 2004 americanii au decis sa ne primeasca in NATO. O coincidenta prea mare, in special pentru ca Bechtel era o firma americana iar decizia s-a luat imediat dupa semnarea contractului.

Unde au mers banii? Poate stie Nastase (premier la acea vreme) si cu alti apropiati sau oficiali din cadrul guvernului.

Multi au scris despre acel contract ca fiind mita pe care Romania a dat-o SUA pentru intrarea in NATO. De fapt putem sa facem un alt fel de socoteala acum, in lumina evenimentelor care au urmat acelui moment – spaga de 2.7 miliarde de Euro a fost data pentru ca Romania sa devina o tinta pentru inamicii aliantei (inclusiv Rusia, Iran, tarile musulmane, etc.) si pentru ca soldatii romani sa fie trimisi sa moara departe de casa in razboaie care nu le apartin, dar care servesc intereselor americane. Am spus corect?

UE

Dupa accederea in NATO, Romania trebuia sa acceada si in UE. Era musai. Altfel, probabil, ramaneam brusc fara oxigen in aer sau ceva… De aceea, europenii si-au amintit brusc de noi atunci cand au avut nevoie sa ne taie padurile, sa ne inchida fabricile, sa ne cumpere pe 1 Euro uzinele, sa ne vanda produsele lor expirate ori sa ne depoziteze otravurile pe care nu le mai primeau pamanturile lor.

Ne-au primit. Ulterior ne-au taiat padurile, ne-au inchis fabricile, ne-au cumparat pe 1 Euro uzinele, ne-au vandut produsele lor expirate sau ne-au depozitat aici otravurile pe care nu le mai primeau pamanturile lor.

Schengen – aceasta tampenie scornita din nevoia de spaga suplimentara

Spatiul Schengen e un moft. O tampenie. O prostie. Ne amagesc cu acel „nu mai trebuie sa asteptati la granita la control atunci cand mergeti in strainatate” – mare scofala!

In schimbul acestui „avantaj”, strainii ne-au cerut pe mama si pe tata – germanii ne-au cerut sa acceptam ca tampitii cote suplimentare de imigranti (la care guvernul Romaniei a raspuns cu un DAAAAA hotarat); francezii ne-au cerut (ilegal) sa repatriem tiganii si sa ii angajam la noi in tara (unde sa-i angajam, in multinationalele voastre? Ne-ati furat tot, strainilor!!!).

Acum mai ramasese un mare hop – olandezii nu doreau nici in ruptul capului sa ne primeasca in Schengen. 

Romania a incercat sa lupte in acest razboi cu olandezii – va mai amintiti de „razboiul lalelelor” din 2011? Atunci romanii, dupa ce Olanda a dat un vot negativ aderarii Romaniei si Bulgariei la Schengen, au incercat sa blocheze importurile de flori din Olanda pe motivul ca acestea contineau nu stim ce bacterie. Au cedat insa presiunilor olandeze si internationale (doar nu credeati ca olandezii sunt singuri pe lume, nu?), dupa ce le opriseram camioanele si le confiscaseram, si i-am lasat din nou sa ne trimita lalelele in tara.

Vazand noi ca nu se poate cu metode razboinice (pentru ca nu mai avem lideri curajosi), ne-am decis sa incercam alte metode, consacrate de fanarioti si de otomani. Mai precis, prin 2012, atunci cand se punea problema inzestrarii militare a Romaniei, ne gandeam noi ca ce bine ar fi sa achizitionam niscaiva F-16 de la olandezi si nu de la americani. Bineinteles, second-hand si bineinteles, trebuiau doar sa se tina de-o aripa de bolta cereasca, oricum de luptat nu mai avea nimeni curajul sa lupte cu ele.

La vremea aceea avioanele olandezilor urmau sa ne coste vreo cateva sute de milioane de Euro, insa pana la urma Romania s-a decis sa cumpere acelasi tip de avion de la portughezi. Tot second-hand.

Alegerea Romaniei i-a nemultumit profund pe olandezi si acestia au continuat sa ne blocheze accesul la „mult iubitul” spatiu Schengen.

Decizia lui Ciolos – hai sa le dam olandezilor 1.6 miliarde de Euro!

Foarte probabil ca Ciolos si-a dorit mult sa devina premierul care ne baga in Schengen. Si foarte probabil ca vizita pe care a facut-o el Olandei, in martie 2016, prima vizita facuta de un premier roman acestei tari, s-a dorit a fi una care sa stabileasca pentru Romania conditiile aderarii la Schengen. Foarte posibil ca in discutiile dintre partea romana si cea olandeza, cei din urma sa fi avansat pretentii de tipul „managementul portului Constanta” sau chiar vanzarea lui, un deziderat ravnit de olandezi inca de cand Romania a acces in UE. Totusi, vanzarea portului catre olandezi nu putea fi facuta fara mari proteste de strada si atunci, foarte posibil, s-a ales o cale mai usoara. Ca hotii, la miezul noptii, in ajun de Craciun!

Si, la drept vorbind, cum dracu’ sa nu fie mai usor si pentru noi si pentru ei sa mascheze mita pentru aderarea la Schengen printr-un contract de 1.6 miliarde de Euro in schimbul caruia Romania urma sa isi construiasca singura acele fregate???

Ce, nu stiati?

Grupul olandez Damen Shipyards N.V. detine santierul de la Galati. Acum se cheama Santierul Naval Damen Galati, iar aici urmeaza sa se construiasca, conform contractului, fregatele „olandeze”.

Acum ati priceput?

Concluzia

O mana de prosti, care se auto-intituleaza „politicieni” sau „tehnocrati” sau cum dracu’ or vrea ei sa isi spuna, conduc aceasta tara de 27 de ani si au adus-o in halul in care o vedeti. Dupa ce ca suntem saraci-rupti in fund, ne permitem sa dam miliarde de Euro mita pentru a adera la niste organizatii care ulterior ne exploateaza pamanturile, forta de munca, bogatiile solului si ale subsolului, ne otravesc apele si ne ucid copiii in razboaie care nu ne apartin.

Aderarea la Schengen? Foarte posibil sa fi fost rezolvata prin aceasta mita guvernamentala catre partea olandeza. Pentru ca doar despre mita poate fi vorba atunci cand alegi sa dai 1.6 miliarde de Euro unor olandezi ca apoi acestia sa construiasca in tara ta, cu romani de-ai tai, niste amarate de barci despre care gurile rele spun sa nici nu urmau sa fie lasate la apa. De parca americanii au terminat vreodata autostrada Bechtel, nu?

Post-scriptum: intrebarea din titlu ramane fara raspuns. Asta pentru ca nimeni, niciodata, nu va divulga secrete militare si guvernamentale (pentru ca despre secrete militare si guvernamentale este vorba aici) legate de o eventuala mita pe care romanii au fost nevoiti sa o dea olandezilor pentru ca acestia sa fie in sfarsit de acord sa ne primeasca si pe noi, milogii Europei, in Spatiul Schengen. Dar, logica elementara si studierea evenimentelor de-a lungul ultimilor ani, asa cum am facut-o noi, duce la concluzia aceasta – da, este foarte posibil ca acest contract cu olandezii de la Damen sa fi adus ceea ce a adus in 2003 contractul cu americanii de la Bechtel – aderarea la NATO in primul caz si la Schengen in al doilea.

Doar istoria ne poate contrazice sau ne va putea da dreptate…

Share.

Despre Autor

Lasa un raspuns

four + 18 =