Ministrul turismului, un baiat pe nume Mircea Dobre, a venit cu o idee creata precum blana de oaie – sa inlocuim acel asa numit „brand” de tara, frunza pe care s-au platit 900.000 Euro, cu o…oaie. Macar nu se mai dau bani pe creatie, zicem noi, pentru ca ministrul a decis oricum el ca vrea o oaie, eventual pe stema nationala si pe drapel…

Povestea Mioritei care il bantuie pe Ministrul Turismului

Ministrul Turismului din Romania, Mircea Dobre, s-a trezit impartasindu-si ideile crete la o intalnire cu cei mai mari antreprenori si operatori din turism; acesta le-a dezvaluit ca doreste sa renunte la frunza lui Udrea si sa o inlocuiasca cu oaia lui Dobre.

Daca prima data cei care erau la intalnire cu ministrul au crezut, pe buna dreptate, ca acesta glumeste, ulterior, cand Dobre a luat-o de-a dreptul pe pasune si a inceput sa povesteasca despre insemnatatea povestii celor trei baci si a Mioritei din balada cu acelasi nume, reprezentantii mediului de afaceri au realizat ca ocupantul portofoliului de la Turism vorbeste serios. Si, daca mai aveau vreo indoiala, aceasta li s-a spulberat cand Dobre a inceput sa le spuna despre spanioli care au ca simbol un taur si de nu stim ce alt popor care are ca simbol vaca (dar nu vorbea despre indieni, asta e sigur).

Povestea Mioritei care ne bantuie pe noi…

Am mai scris pe marginea acestui subiect un articol in care blamam ridicarea acestei balade la rang de balada nationala si acordarea unui rang de simbol national povestii cu oaia vorbitoare.

De fapt, ceea ce ne supara este, asa cum spuneam si atunci, ca…

„Daca stai sa analizezi psihologia poporului roman, da, suntem niste mioritici – nu degeaba Miorita este balada fundamentala romaneasca: suntem fatalisti, superstitiosi, lenesi, usor de manipulat, usor de prostit, condusi mereu precum oile de catre ciobanii din afara tarii, cu sprijinul dulailor din interiorul stanii care se bat pe ciolan… Ne-am tradat mereu aliatii, am intors spatele prietenilor, ne-am inchinat dusmanilor, ba am mai si asteptat salvarea de la ei – toate aceste trasaturi au fost extrem de bine zugravite de autorii populari ai celebrei balade care, in loc sa fie interzisa in scoli sau macar predata la capitolul „asa nu!” sau „nu faceti ca el!”, este inclusa chiar si in subiectele de la BAC!”.

Asadar, in loc sa fie interzisa, oaia aceasta este vazuta de unii pe stema nationala! Ridicata la rang de simbol national! Transformata in brand de tara! Nu ne ajunge ca ne vad strainii ca pe maimutele Europei, acum ar trebui sa ne vada si ca oile Europei!

Ba, ministru al Turismului ce esti…

…noi zicem asa: ce-ar fi, ba, zevzecule, sa pui pe ma-ta si pe tac-tu ca logo in brandul de tara? Nu de alta, dar sigur vor avea mai mult succes decat oaia pe care o ridici tu la rang de sfanta asa cum ridica indienii vacile! Ne si imaginam cum ai aparea tu pe scena sa prestezi la microfon si sa spui ziaristilor…

„Acesta este noul brand de tara al Romaniei, mama si tata, stilizati de catre un designer din Minister. Nu m-a costat nimic pentru ca mi-au dat voie sa-i pozez si sa-i stilizez fara bani. Ia ziceti, va place?”

Share.

Despre Autor

2 comentarii

  1. Hopa ! PoliticScam este de acord cu miscarea LGBT ??? Nu de alta, dar in foto de la inceputul articolului sunt 2 (doua) OI, nu o (una) oaie si un (unu) berbec (viril+fertil). Si unde s-a mai pomenit ca 2 (doua) oi sa faca on ministru ?

Lasa un raspuns

9 + thirteen =