TV-PRIMARIA TM. Daca nu ar fi fost presa centrala, foarte posibil ca tentativa de „televiziune Facebook” a primarului Timisoarei ar fi ramas cvasi-necunoscuta chiar si in orasul in care este edil din 2012. Acum, dupa ce o tara intreaga a aflat de isprava lui Nicolae Robu, pagina de Facebook TV-PRIMARIA TM va avea un numar de accesari care va face invidioasa orice televizune locala din Romania. Asa cum stim, publicitatea negativa inseamna tot publicitate intrucat aduce vizibilitate iar principalul personaj politic care profita de pe urma acestora este chiar protagonistul reportajelor – domnul Nicolae Robu, primar al Timisoarei din partea defunctei USL, actual membru al PNL.

De fapt, ce este TV-PRIMARIA TM?

Daca este sa ascultam ce spun „jurnalistele” angajate aici, aceasta este o „televiziune Facebook”, de fapt, o pagina a cunoscutei retele de socializare pe care chipurile Primaria Timisoarei isi posteaza inregistrarile „emisiunilor” care il au, pana acum fara exceptie, protagonist pe primarul Nicolae Robu. Daca este sa il ascultam pe primar, acesta transmite, direct sau indirect, prin tot ce spune, ca de fapt TV-PRIMARIA TM este o incercare a sa, in calitate de primar, de a prezenta varianta domniei sale de adevar pentru a contracara acuzatiile care i se aduc in modul de gestionare a problemelor urbei. Acuzatiile sunt pe cat de serioase pe atat de comice intrucat subiectele „jurnalelor de stiri” de aici le reprezinta „palmierii, zebra, ciorile sau papagalii exotici”. Situatia frizeaza ridicolul insa „jurnalistele” care ii iau interviuri primarului si-au intrat in rolul de prezentatoare ca la orice alta televiziune iar primarul are astfel posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere.

„Televiziunea”, daca putem sa o numim asa, a fost lansata pe finalul anului trecut, dar tintele acesteia sunt clar cele doua runde de alegeri care ii asteapta pe romani in acest an: alegerile locale de la inceputul verii si alegerile parlamentare de la finalul toamnei. Ambele avand reguli schimbate fundamental fata de precedentele: la alegerile locale primarii vor fi votati intr-un singur tur de scrutin, ceea ce inseamna ca primarul care are cele mai multe voturi va castiga, indiferent de procentul acestora, iar in cazul alegerilor parlamentare se va reveni la votul proportional pe lista, o masura care confera cea mai mare putere presedintilor de partide care vor decide ordinea candidatilor pe liste, in functie de aceasta ordine candidatii aflandu-se pe locuri eligibile sau nu.

Asadar, principala preocupare imediata a edilului Timisoarei o constituie alegerile locale si pentru acestea niciun moment nu trebuie irosit. Ideea sa de infiintare a unei „televiziuni”, desi este criticata de catre mass-media consacrate, constituie in opinia noastra un mijloc de comunicare personal mascat intr-unul institutional. Tocmai stangaciile jurnalistice si ridicolul situatiei fac ca pagina de Facebook TV-PRIMARIA TM sa fie accesata, dar cine are curiozitatea sa vizioneze interviurile si este din Timisoara va ramane in memorie si cu punctul de vedere argumentat al primarului la acuzatiile care i s-au adus de-a lungul timpului de catre adversarii politici.

Desi unii probabil se vor grabi sa faca paralele intre pagina de Facebook TV-PRIMARIA TM  si alte tentative nereusite de televiziuni (vezi Vataful TV), incercarea lui Nicolae Robu este un mijloc de comunicare institutional care este folosit in interes personal si care se va putea impune la nivel local ca si posibilitate de raspuns criticilor care i se vor aduce de catre adversarii politici.

Retelele de social media constituie, asa cum am mai spus si cu alte ocazii, un mijloc prin care personajele publice, cat de controversate ar fi, au prilejul de a-si prezenta punctul lor de vedere. Apropos, stiati ca pagina lui Sorin Ovidiu Vantu, un om de afaceri extrem de controversat, a depasit 108 000 like-uri iar videoclipurile pe care le posteaza au fiecare din ele sute de mii de vizualizari?

Social media va fi un mijloc de comunicare folosit din plin in acest an electoral iar TV-PRIMARIA TM face parte din aceasta categorie.

Dar, cum va incerca sa manipuleze „televiziunea” lui Robu cetatenii Timisoarei si de ce a ajuns aceasta subiectul unui articol pe Politic Scam?

TV-PRIMARIA TM reprezinta o forma de comunicare ce se prezinta a apartine unei institutii, Primaria Timisoarei, dar care foloseste cultul personalitatii ca si metoda principala de realizare a „stirilor”. Pe drept cuvant incercarea a oripilat presa din Romania, intrucat aceasta forma de „jurnalism” se credea ca a incetat in 1989 si ca supravietuieste doar in ultimele redute ale comunismului de pe glob, asa cum se intampla in Coreea de Nord unde telespectatorii sunt inoculati zilnic cu informatii cenzurate si prelucrate in interesul Partidului Comunist.

TV-PRIMARIA TM are nevoie de o precizare corecta din punct de vedere jurnalistic, daca tot se prezinta ca o „televiziune”: precizarea este ca aceasta pagina de Facebook apartine de fapt si foloseste strict intereselor personale si politice ale lui Nicolae Robu. In caz contrar, daca pagina apartine institutiei primariei, cineva de la Prefectura Timis ar trebui sa se sesizeze in legatura cu folosirea unor fonduri publice, destinate infiintarii si intretinerii acestei pagini dar si salarizarii „jurnalistelor” si realizarii interviurilor, fonduri care sunt folosite de catre edilul mentionat.

Share.

Despre Autor

Lasa un raspuns

15 + nine =