Anul acesta ne-am decis sa inscriem proiectul nostru la WEBSTOCK 2016, „cel mai important eveniment de social media din Romania”, asa cum il lauda organizatorii pe pagina proprie. Stiti vorba aia – la pomul laudat sa nu te duci cu sacul! Am invatat proverbul pe pielea noastra…

Webstock 2016 – Categorii

Desi se auto-descrie ca fiind un eveniment de social media, Webstock 2016 a gazduit mai multe categorii la care puteai sa iti inscrii proiectul; astfel, puteai alege intre publishing, utility, best use of photography, blogging campaigns, special projects, blogger’s projects, mobile applications, corporate blogs, innovation, best use of instagram, best use of video in online si online personality of the year, asa cum le vedeti afisate aici.

Noi am reusit sa ne inscriem la „Publishing”, dupa ce initial alesesem o alta categorie; sperante mari, avand in vedere volumul de munca pe care il depunem zilnic pentru a identifica metodele de manipulare folosite de diferite entitati sau persoane in spatiul public, de la partide politice la trusturi de presa, institutii publice ori companii. Nu ne gandeam la inscriere ca la finalul competitiei vom ajunge sa scriem fix despre…Webstock 2016, dar iata-ne si in aceasta postura (neplacuta)…

Webstock 2016 – Categoria PUBLISHING

O categorie selecta – nu degeaba era prima categorie enumerata, nu? Concurentii inscrisi la aceasta categorie ii puteti vedea mai jos:

Webstock 2016 Publishing

De curiozitate, ca orice concurent care se respecta, am studiat toate proiectele inscrise; am gasit punctele slabe si tari ale concurentilor, conform criteriilor de jurizare, ne-am mai imbunatatit propriul proiect, din punct de vedere vizual, am schimbat un pic aspectul unor pagini, am umblat si la usurinta navigarii in pagina, ce mai – am facut cam tot ceea ce depindea de noi pentru a obtine un rezultat bun la acest eveniment.

In timp ce studiam concurentii, ne-a atras atentia prezenta unor „granzi” la aceasta categorie – Coca Cola, BitDefender, Grolsch, Avon, Penny Market sau Orange. Desi auzisem de anumite „preferinte” pe care le are juriul Webstock pentru partenerii si sponsorii competitiei cand vine vorba de premii, am ales sa avem incredere in cei care urmau sa jurizeze aceasta categorie:

Juriu Webstock 2016 - Publishing

Si nu puteai sa nu ai incredere intr-un Radu Ionescu de la Kinecto (un proiect mic la inceput ce a devenit un nume in piata din online-ul romanesc), Catalin Tenita (tipul care a fondat Ze List – cel mai interesant proiect pentru blogosfera romaneasca) sau Alex Tunaru de la Next Advertising (una dintre companiile de publicitate pe care le admiram – prietenii stiu de ce!).

Webstock 2016 – asteptarile noastre

Atunci cand participi la orice competitie in care inscrii un proiect de suflet, la care lucrezi zi lumina (nu exageram cu nimic!), asteptarile sunt foarte mari; e drept, prezenta „granzilor” in randul concurentilor are darul de a-ti sadi o anumita samanta a indoielii, dar te gandesti ca totusi se va juriza dupa criteriile expuse pe pagina evenimentului si nu dupa numele companiei care a inscris un anumit proiect in competitie.

Nu aveam noi chiar cel mai bun proiect inscris in competitie, ne gandeam, dar aveam oaresce sperante.

Webstock 2016 – decizia lor (a organizatorilor)

Decizia organizatorilor de la Webstock a fost ca in 2016 sa ofere toate (T O A T E !!!) locurile de pe podiumul categoriei Publishing exclusiv granzilor, in ordine:

Locul 1. #CokeStream (The Coca-Cola Company) – partener al Webstock 2016
Locul 2. ABC of Cybersecurity (Bitdefender România) – partener al Webstock 2016
Locul 2. The Romanians’ Favourite ”Mici” Recipe (Penny Market & Digital Star)
Locul 3. Grolsch Opening Act (Kubis Interactive)
Locul 3. Schimbă Lumea prin Frumusețe (AVON Cosmetics România)

Toti cei premiati sunt granzii remarcati de toata lumea la momentul inscrierii la aceasta categorie. Ca sa fim sinceri, lipseste un grand, Orange Romania, dar l-au premiat la alte categorii.

Ceilalti participanti au fost efectiv uitati de catre organizatori. Si, ca sa fim sinceri, orice juriu obiectiv din aceasta tara ar fi gasit ceva interesant la celelalte proiecte mici, pe langa al nostru, pe care le enumeram pentru a putea la randul vostru face o comparatie:

Respect tuturor participantilor nedreptatiti la categoria Publishing de anul acesta a Webstock!

Concluzie

Atunci cand lansezi o competitie iar la una din categorii premiezi doar partenerii evenimentului si granzii, in timp ce pe „necunoscuti” ii lasi deoparte, lasi o impresie proasta despre evenimentul pe care il organizezi, iar organizatorii Webstock 2016 au reusit sa ne lase, cel putin noua, aceasta impresie. Nu om fi fost noi, asa cum spuneam, intre cei mai buni, dar poate se gasea unul dintre cei 10 enumerati mai sus sa se claseze pe al treilea loc trei, macar, daca tot dam locuri multiple…

In rest, in acest moment ne gandim foarte serios sa ne oprim din ceea ce facem noi aici si sa ne delectam cu articolele webtastice de pe site-ul celor de la Penny Market ori BitDefender…de parca articolele de pe Grolsch or avea vreun cusur…

Manipularea opiniei publice

De fapt, e mult spus opinie publica – suntem cel mult 11 concurenti dezamagiti de premierea exclusiva si pe criterii de jurizare cel putin ciudate a unor granzi. Atat. Pentru ca am fost indusi in eroare de faptul ca participam la Webstock, o competitie corecta si obiectiv jurizata, si nu a fost deloc asa.

Post Scriptum: Acest articol il vom trimite membrilor juriului categoriei Publishing de la Webstock 2016, poate ne vor lamuri in ceea ce priveste modalitatea in care au ales sa acorde celor de la Coca Cola locul 1, celor de la Bitdefender locul 2 si asa mai departe. In acelasi timp poate ne va lamuri cineva cu ce am fost mai prejos noi sau oricare din cei 10 enumerati mai sus decat reteta de mici a celor de la Penny Market…

Nota redactiei – daca s-a suparat cineva pe noi pentru acest articol, sa stie ca nu prea suntem dusi la biserica si nu suntem obisnuiti cu nedreptatile din industria de advertising si online-ul romanesc. Noi ne-am propus doar sa dezvaluim manipularea. Astazi, pe cea care se pune la cale la Webstock.

LATE EDIT: Urmare a articolului publicat de noi, Cristian Manafu (unul dintre cei care au pus piatra de temelie blogosferei romanesti si mai tarziu a online-ului profesionist, respect!), cel care a fost hosterul galei de decernare a premiilor la Webstock, a trimis pe adresa redactiei noastre urmatorul mesaj, pe care il publicam integral:

Salut !
Sunt Cristian Manafu, unul dintre oamenii din echipa Webstock si as dori sa fac o observatie, cred eu, importanta. Premiile sunt acordate in urma jurizarii. Juriul acorda un punctaj pentru fiecare proiect. Premiile sunt acordate in functie de punctaj. De aceea, e foarte important de inteles ca NU organizatorii acorda premiile, ci juriul. Sper ca aceasta lamurire esentiala va fi inserata in articol.

Multumesc!
CM

Share.

Despre Autor

4 comentarii

  1. Ce piatra de temelie a pus Manafu in blogosfera romaneasca? Tipul nu e decat un impostor la care toata lumea se uita ca la soare pentru simplul fapt ca l-au promovat niste branduri cu care s-a afiliat.
    Ce-a facut el pentru bloggeri si pentru blogosfera in afara de a organiza evenimente media pentru piscotareala?

    • E bine si atât…in lipsa de altceva… :))
      Ei, e recunoscut, e unul din cei care au pus blogosfera pe harta online-ului, sa spunem asa…
      Daca vede comentariul tau, se apara singur. 🙂 nu-i luam noi acum apărarea.

  2. Iti inteleg supararea, insa nu are rost sa va amagiti atat pentru ca nu ati primit un premiu. E ok, nu aveti relatii si alte chestii, deci continuati-va treaba, nu un premiu va dicteaza faptul ca faceti sau nu o treaba buna.

    • Nu e vorba de dezamagirea de a nu primi un premiu – erau vreo 16 inscrisi in competitie, fel de fel, deci ne asumaseram aceasta posibilitate, era de inteles sa nu primim premiu…
      Problema e nedreptatea – Politic Scam lupta cu manipularea; suntem un proiect anti-manipulare. Manipularea inseamna nedreptatea care se produce atunci cand un manipulator isi pune in aplicare strategiile pentru a pacali, minti sau prosti pe altul.
      Webstock, ca si competitie, face parte din categoria manipulatorilor – ai impresia, ca si concurent, ca ai sanse chiar si in fata granzilor – fals! Premiile se acorda intre membrii juriului, la diferite categorii, iar cand nu se intampla asta, se acorda sponsorilor sau partenerilor evenimentului.
      Problema nu e ca nu am luat premiul ci ca nu a luat premiu niciun proiect mic inscris la aceasta categorie! Nu e posibil – ce are site-ul Coca-Cola si nu are de pilda, merglamare.ro (Ghidul Litoralului)? Asta e problema.
      Noi ne vom continua treaba, fara indoiala. Doar cititorii ne spun daca facem sau nu treaba buna…
      P.S. Am scris tuturor membrilor juriului de la categoria publishing, rugandu-i sa ne dea un feedback obiectiv in legatura cu proiectul nostru. Iti dai seama ca ne-au raspuns…nu! 🙂 cam asta despre Webstock si modul in care se face jurizarea la Webstock. Noua ni s-a luat.

      Multumim pentru comentariu si incurajari! Unul dintre membrii echipei Politic Scam ti-a apreciat pagina, speram sa ne delectezi cu articole interesante! 🙂 SUCCES!

Lasa un raspuns

5 × five =