Obisnuiti sa urmariti programele DIGI 24 TV? Accesati pagina Digi24.ro? Aveti impresia ca Digi 24 TV, televiziunea, sau site-ul de stiri Digi24.ro, mint sau manipuleaza mai putin decat alte televiziuni?

Sa nu mai credeti asa ceva! Digi 24 TV manipuleaza la fel de mult sau de putin, cum vreti sa o luati, ca si alte televiziuni romanesti pe care le-am demascat de fiecare data aici, pe pagina noastra. Manipularea mediatica este la ea acasa intre redactorii si stiristii de aici iar ceea ce am putut observa ieri la acest post tv depaseste cu mult orice ar fi putut face alte televiziuni.

Stirea prezentata de Digi 24 TV care a nascut scandalul…

Ieri, Digi 24 TV s-a gandit sa dea o mana de ajutor unui site de turism, un agregator de oferte, si sa-i prezinte, la ora de maxima audienta, o statistica pe care acest agregator a facut-o referitoare la destinatia preferata de romani pentru vacanta de Pasti. Stirea suna cam asa: „Staţiunea Mamaia, Perla Litoralului Românesc, dispare din topul referinţelor românilor când e vorba de vacanţa de Paşte. Turiştii preferă litoralul bulgăresc, în detrimentul staţiunilor de la noi.„.

Cei de la DIGI 24 RO continua stirea si baga mare cum ca aceasta este „concluzia unui site de turism autohton”. Vedeti mai jos printscreen iar stirea initiala o puteti urmari aici:

Digi 24 TV despre trivago

Pe seara, DIGI 24 TV continua manipularea telespectatorilor si a ministrului turismului (noaptea, ca hotii!)

Seara, Digi 24 TV a continuat manipularea telespectatorilor si chiar a unuia dintre membrii guvernului. Stirista de la Digi s-a hotarat sa il traga de urechi pe ministrul turismului, de aceasta data dezvaluind si numele „site-ului de turism autohton” – TRIVAGO.

Stirea o puteti citi aici, acolo unde veti putea urmari si urmatorul dialog halucinant sau halucinogen al stiristei de la Digi 24 TV cu ministrul turismului:

Jurnalist: Anul trecut Mamaia ocupa locul 2 în top 10 preferinţe. Acum această poziție este ocupată de stațiunea Nisipurile de Aur, din Bulgaria. Mamaia nu mai ocupă niciun loc și încercam să întelegem de ce.

Mircea-Titus Dobre: Stați puțin, în primul rând, cine a făcut acest top? Care sunt criteriile?

Jurnalist: Trivago!

Mircea-Titus Dobre: Și cine este Trivago?

Jurnalist: Este un site autohton de turism. Nu credeți în aceste cifre, înţeleg…

Mircea-Titus Dobre: Este cumva o instituţie a statului care face această clasificare? Pe ce bază? Care sunt datele pe care se bazează aceştia?

Jurnalist: Ce studii aţi făcut dumneavoastră şi ce arată ele?

Mircea-Titus Dobre: Nu am făcut, noi urmează să avem studii.

Acum, vorba ministrului turismului, cine este TRIVAGO…?

Trivago este de fapt un meta motor de cautare specializat in compararea de preturi hoteliere, insa nu este nici pe departe autohton, nici macar cat l-ai putea considera pe un tip ca Johannis de autohton – Trivago a fost initiat ca proiect de cativa tineri din Germania (tineri neautohtoni din Germania neautohtona, sa ne intelegem), in anul 2005. Sediul proiectului se afla in Düsseldorf, un oras neautohton, se intelege…

In anul 2007 cei trei tineri neautohtoni fondatori, pe numele lor de teutoni neautohtoni Peter Vinnemeier, Malte Siewert și Rolf Schrömgens, au iesit in mediul international de business si au pus platforma in diferite limbi. In anul 2009 au lansat si varianta romaneasca a platformei, care nu cunoaste nicidecum un succes nebun in ciuda publicitatii pe care o baga in diferite site-uri si televiziuni autohtone si neautohtone.

Totusi, in 2012, EXPEDIA, un alt agregator turistic, de aceasta data american (nici asta autohton, bineinteles), planuieste sa cumpere peste 61% din actiunile TRIVAGO si ofera nemtilor vreo 632 milioane de parai (dolari, in limbajul DIGI si nici banii astia nu erau autohtoni, bineinteles). EXPEDIA, la randul ei, care a ajuns sa detina acum 63,5% din actiunile Trivago, era detinuta de Microsoft, fiind fondata in anul 1996 ca o divizie a gigantului american (deh, al dracului Microsoft, nici asta nu e autohton) din care s-a desprins in 1999, dupa care a inceput sa cumpere agregatoare si site-uri de turism in stanga si in dreapta pana a devenit o companie uriasa…dar neautohtona, ‘tu-i mama ma-sii de „autohtonie”…

Pentru cine nu a inteles ce s-a intamplat de fapt si cum a minitit DIGI 24 TV atat telespectatorii cat si un membru al guvernului…

Cum se fac astfel de lucruri de fapt: un site, mai mult sau mai putin cunoscut, asa cum este Trivago, realizeaza un pseudo-studiu, pe baza accesarilor sale – cine si cat a accesat, ce hoteluri au cautat, etc. Cam cum am face noi un studiu pe baza faptului ca cele mai multe cautari la noi pe site le are sintagma „DIGI 24  tv manipuleaza telespectatorii”. Aceasta ar fi concluzia studiului nostru, la fel cum concluzia lui Trivago a fost aceea ca romanii merg la Nisipurile de Aur. Trivago si-a masurat audienta proprie si a tras o concluzie falsa – doar o foarte mica parte din romani aleg sa foloseasca serviciile Trivago, restul merg prin agentii de turism, prin Booking, pe cont propriu, etc.

Apoi, cu rezultatul „studiului” am merge la o televiziune cum e Realitatea sau Antena, de exemplu, care ar inghiti „studiul” si ar prezenta la ora de maxima audienta faptul ca, conform unui site autohton, cele mai multe cautari pe internet ale romanilor sunt „DIGI 24 TV manipuleaza telespectatorii”.

Bineinteles, aceasta stire ar fi o manipulare mediatica – „studiul” nu e de fapt niciun studiu, este rezultatul unor cautari pe site-ul propriu si, mai mult decat atat, studiul nu ar echivala in niciun caz cu numarul sau cu ponderea cautarilor romanilor pe Google, principalul motor de cautare (neautohton nici asta…). Totusi, in urma „studiului” s-ar obtine doua rezultate – in primul rand site-ul care a publicat „studiul” (adica noi, in cazul acesta) ar obtine notorietate iar in al doilea rand s-ar discredita postul de stiri (daca il mai putem numi asa) Digi 24 TV. 

In cazul DIGI – TIVAGO – Ministrul Turismului s-au obtinut aceleasi doua rezultates-a creat notorietate unui site strain care a fost prezentat drept „autohton” pentru o mai mare priza la public si pentru a creste credibilitatea unui astfel de studiu si s-au discreditat agentiile de turism romanesti, litoralul romanesc si activitatea celor care promoveaza, de la minister sau de oriunde, turismul romanesc. 

Discreditarea tarii insa doare cel mai mult si nu ne indoim ca manipularea isi va produce efectul, beneficiind de mimetismul social – turmele vor merge mereu acolo unde aud ca merg si alte turme, iar turistii romani, auzind stirea falsa ca cei mai multi conationali de-ai lor prefera Bulgaria si Nisipurile de Aur in locul statiunii Mamaia se vor ingramadi si ei la pomul laudat…numai ca pomul laudat este unul fals, o iluzie.

De ce isi minte DIGI 24 TV telespectatorii si alege sa promoveze proiecte si destinatii turistice straine in detrimentul celor romanesti?

Cel mai probabil sustinerea de care s-au bucurat corporatiile straine in Romania din partea acestui post tv, atat in timpul protestelor corporatiste cat si inainte, continua si pe aceasta cale.

Pentru Digi, afacerile nemtesti sau americane sunt considerate „autohtone” si nu ne-am mira ca maine-poimaine Digi 24 TV sa lanseze o campanie cu denumirea „Consumati produse romanesti” si sa ne trimita la McDonalds sau la KFC. Nu de alta dar, daca au meniul in limba romana, dupa capul celor de la DIGI 24 TV pot fi considerate autohtone, nu?

Share.

Despre Autor

2 comentarii

  1. No shit, Sherlock! pe

    Tembeliziunile cele mai detestabile sunt cele securiste, mai ales cele ale securiştilor străini …

Raspunde-i lui Politic Scam Anuleaza

9 − 3 =