Urmare a scandalului generat in mediul online de panourile in limba romana amplasate in judetele din Transilvania de catre UDMR, aceasta formatiune a venit cu precizari menite a „ne linisti”: prioritatea UDMR este Transilvania!

Pe voi va linistesc?

Panourile UDMR in limba romana

Intrucat se apropie alegerile, UDMR a considerat ca ar fi oportun sa creeze un pic de atmosfera pre-electorala si sa genereze controversa in randul romanilor din Transilvania si nu numai – a amplasat 8 tipuri de panouri in toate judetele din aceasta regiune istorica a tarii, indemnand vorbitorii de limba romana (etnici maghiari, sasi sau romani) sa salveze Clujul, Oradea sau alte orase transilvane de Bucuresti si sa imbogateasca cu taxele lor Ardealul si nu Capitala!

Panou UDMR Salvam Clujul de Bucuresti

Salvam Oradea de Bucuresti - Panou electoral UDMR

Fotografiile, preluate de pe site-ul mediafax.ro, infatiseaza ceea ce constituie noua strategie a UDMR pentru castigarea (atentie!) si a voturilor vorbitorilor de limba romana din Ardeal. Indiferent cat de incredibil ar parea, Romania traieste acum momentul in care principala formatiune politica maghiara va incepe sa atraga si sa obtina voturi din partea romanilor din Ardeal. Si nu pentru ca acestia nu ar fi destul de patrioti in ceea ce priveste Ardealul ci pentru ca s-au saturat, asa cum am vazut de multe ori, de Bucuresti.

Panourile UDMR sunt o modalitate prin care se promoveaza conceptul de autonomie locala, premergator demersului de regionalizare si federalizare, in randul ardelenilor; si, daca nici ardelenii nu sunt unii dintre cei mai aprigi sustinatori ai mentinerii Ardealului la patria mama, nu stim cine altcineva ar mai fi…

Explicatiile date de UDMR in cazul panourilor electorale in limba romana

Intrebat de scopurile urmarite in cazul panourilor electorale scrise in limba romana, Kovacs Peter a afirmat (si va rugam sa cititi cu atentie):

Presa bucureșteană a explodat, zeci de analiști, lideri de opinie și mii de anonimi pe rețelele de socializare s-au întrecut în comentarii – unele foarte dure – criticând vehement ceea ce, pentru noi, de 26 de ani este mai mult decât evident: prioritatea UDMR este Transilvania! Au ajuns la această concluzie după ce pe unul din panourile noastre a apărut următorul mesaj: „Salvăm Clujul de București! Taxele noastre să îmbogățească Ardealul. Nu Capitala”.

Am amplasat 8 tipuri de panouri în toate județele din Transilvania. Pe unul dintre acestea mesajul este că ne dorim o Transilvanie în care autostrada este construită din asfalt, nu pe hârtie. Oare de ce nu a deranjat pe nimeni la București faptul că, în 98 de ani, România nu a fost în stare să își conecteze Capitala la rețeaua de autostrăzi din Europa? Un alt mesaj se referă la faptul că drumul cu trenul din Brașov la Oradea durează 9 ore. De ce nu deranjează pe nimeni că, în tot acest timp, se poate ajunge din orice capitală europeană, cu avionul, la New York? Avem și un alt panou în al cărui mesaj subliniem că vom construi o Transilvanie în care agricultorii sunt subvenționați, nu subvenționează ei din propriul buzunar. Când vom vedea că televiziunile comentează indignate în emisiunile prime-time faptul că micii fermieri sunt în pragul falimentului pentru că întârzie subvențiile de la stat? Eu vreau să trăiesc într-o Transilvanie în care Clujul este și Kolozsvár și Klausenburg. Câte editoriale scrise de jurnaliști români au apărut în care aceștia ar menționa măcar faptul că, în această țară, legile privind bilingvismul se aplică selectiv?

Tehnici de manipulare politica si sociala aplicate de UDMR in cazul mesajului panourilor electorale in limba romana

Le enumeram pe rand si descriem pe scurt in ce constau tehnica si efectul urmarit:

  • tehnica „inamicul nenumit” – daca ati observat, UDMR nu numeste o anumita persoana ci se refera generic – Bucurestiul. „Salvati Clujul de Bucuresti” sau „Salvati Oradea de Bucuresti” sunt mesaje care nu identifica adevaratul inamic al locuitorilor din cele doua orase, Cluj si Oradea (daca este sa le luam doar pe cele doua din fotografii). Bucurestiul este un inamic atat de general si atat de vast incat aproape ca fiecare locuitor al Transilvaniei poate face o legatura prin care inamicul sa capete o forma palpabila – fie ca e vorba de clasa politica in intregimea ei (doar Parlamentul si principalele institutii sunt la Bucuresti, nu?), fie ca e vorba de locuitorii din Capitala (si ce mai stim sa ne uram intra noi cand e vorba de cele trei provincii istorice!), fie ca e vorba de principalele institutii cu atributii administrative, agentii guvernamentale, institutii de forta sau de represiune, fiecare dintre vorbitorii de limba romana poate face o asociere de o conotatie negativa cu „Bucurestiul”. Printr-o tehnica simpla UDMR isi va asigura audienta pentru mesajele viitoare (care nu vor intarzia sa apara, suntem siguri).
  • tehnica „divide et impera” – UDMR nu se mai multumeste sa isi asigure cele 5% necesare intrarii in Parlament (va mai amintiti cand se dadea Basescu de ceasul mortii pe Facebook sa intre ungurii in Parlament pentru ca, fara votul lor, nu ar mai fi putut sa isi faca jocurile perverse anti-romanesti?). UDMR a inceput sa constate ca e mai profitabil sa se adreseze si electoratului de limba romana si nu ne indoim ca se vor gasi romani care sa voteze cu UDMR doar pentru ca nu au cu cine vota si pentru ca, nu-i asa, UDMR se gandeste la soarta oraselor transilvane! Divizand romanii de romani si invrajbindu-i unii impotriva altora, maghiarimea isi vede in continuare de dezideratul lor politic – ruperea Transilvaniei de la tara mama si, eventual, alipirea ei de Ungaria (prin federalizare/regionalizare).
  • tehnica dezinformarii – taxele locale nu imbogatesc Capitala si, din cate se observa, nici Clujul si nici Oradea. Taxele locale isi au rolul lor, o mare parte mergand spre bugetele locale si nu la bugetul consolidat al statului. Dezvoltarea unei zone geografice nu se face din taxe locale ci, asa cum se poate observa, din fonduri europene, din crearea pe plan local a unor locuri de munca sau din investitii straine in industrii care creaza locuri de munca sau aduc orice fel de venituri in zona (turism, agrement, hub-uri IT, etc.). A afirma ca salvezi Clujul sau Oradea de Bucuresti sau ca imbogatesti Ardealul prin pastrarea taxelor locale este pura dezinformare, la care, din pacate, asa cum spuneam, vor „pune botul” multi ardeleni, romani get-beget. Cuantumul voturilor pe care UDMR le va obtine prin astfel de tactici de manipulare de la romanii din Transivania va fi lesne de observat la urmatoarele alegeri parlamentare cand orice procent peste cele 5% pe care le obtinea aceasta formatiune politica vor veni din partea votantilor de limba romana.

Prioritatea UDMR este Transilvania

Au spus-o cu subiect si predicat – asadar, nu mai este nicio indoiala. Sub pretextul apararii drepturilor minoritatii etnice din Ardeal, UDMR isi doreste de fapt intreaga regiune istorica si nu se va lasa pana nu o va obtine. Ungurii nu mai actioneaza militar, asa cum au facut-o atunci cand au rapit Transilvania prima data de la tara mama, ci, asa cum vedem ca se practica destul de des in Europa, prin acapararea voturilor unei paturi largi a populatiei. Poate ca acum nu vor obtine mare lucru decat atentia presei si online-ului romanesti; data viitoare insa, sa nu ne mire ca vor obtine 1-2 sau chiar 3 procente peste scorul obisnuit al UDMR de la alegeri si atunci vom intelege cu adevarat proverbul „orice drum, oricat de lung, incepe cu primul pas”, pas pe care maghiarimea il va fi facut deja…

Efectele electorale ale panourilor in limba romana

  • cresterea participarii la vot a maghiarimii din Transilvania – UDMR este vazuta acum ca o formatiune puternica, dinamica, indrazneata, care a avut curajul sa isi bata joc de suflarea romaneasca din Transilvania si din intreaga tara si sa le spuna deschis ca vor Transilvania
  • acapararea unor voturi (putine sau multe, vom vedea) din partea romanilor care vor vedea in mesajul ungurilor un prilej pentru un gest de fronda la adresa „Bucurestiului”, inamicul nenumit care poate lua, asa cum am vazut, orice forme si nume
  • manipularea agendei mass-media traditionale si alternative, care acum (asa cum facem si noi) se vede nevoita sa scoata piatra aruncata in apa de UDMR. Discutiile pe marginea subiectului „autonomiei”, „federalizarii”, „pericolului maghiar” vor capata o insemnatate mare in aceste zile, iar UDMR are prilejul de a iesi la rampa cu declaratii si de a castiga puncte la electoratul propriu sau, de ce nu, al altor etnii.

Concluzia

Dupa ce au stiut, ca un „iepuras” Playboy sa se „culce” pe rand, dupa interes, cu diferite partide care s-au succedat la conducerea acestei tari (PSD, PNL, PDL, etc.), maghiarii au acum tupeul sa declare raspicat ca ii intereseaza Transilvania. Si cum sa nu aiba, la ce legi favorabile li s-au facut in aceasta tara?

Daca injuri de mama un etnic maghiar din Romania, in limba lui si pe un panou mare cat casa, amplasat in Harcov, se cheama ca discriminezi – abia asteapta ungurul de la CND sa iti altoiasca o amenda mare peste portofel!

Daca esti injurat, roman fiind, in limba ta, pe un panou mare cat casa, la Cluj sau la Oradea, de un etnic maghiar, se cheama ca acesta si-a exercitat dreptul la petitionare sau la libera exprimare!

Dumnezeii mamei tale de clasa politica, cu legile pe care le-ai facut in Romania!

Share.

Despre Autor

2 comentarii

    • Politicienii nostri sunt curve – din dorinta de a ajunge ei la ciolan si nu partidul advers, de multe ori s-au facut frate cu dracul ca sa guverneze patru ani. S-a vazut rezultatul iar maghiarimea si-a luat-o in cap.

Raspunde-i lui Catalin Anuleaza

six + 11 =